Lightin’ Fashion
Modellen in de nieuwste designkleding laten op donderdag 5 maart a.s. in Amsterdam zien wat licht doet met kleur, structuur en dessin van stoffen. “We laten mensen uit de fashion retail met eigen ogen zien wat het effect is van de nieuwste ledlampen in vergelijking met traditionele gasontladingslampen”, zegt Eduard Brink van Brink Licht. De wervelende modeshow wordt georganiseerd door Brink Licht in samenwerking met Frame Store. Sinds een jaar is de lichtstudio van Brink Licht gevestigd in de Lensvelt HUB, een statig grachtenpand in hartje Amsterdam. Daar maakten zij kennis met de nieuwe huisgenoten: Frame Store, de driedimensionale versie van het Engelstalige Frame Magazine over kunst, fashion en interieurdesign. “Licht en mode zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden”, zegt Brink. “Alleen met het juiste licht in fashionstores en op modeshows, komen kleuren en dessins optimaal tot hun recht. Tijdens een opvallende modeshow met designkleding laten we zien dat veel ledlampen inmiddels een uitstekend resultaat geven ten opzichte van gasontladingslampen, die in de fashionwereld veel gebruikt worden. We willen dat niet alleen vertellen, maar we bieden de branche de unieke mogelijkheid dit met eigen ogen te zien en onderling te vergelijken.” De show is interessant voor iedereen die professioneel actief is in de fashion retail, zoals fashionontwerpers en ondernemers, maar ook voor etaleurs en interieurarchitecten. “We laten zien hoe de ledlamp zich ontwikkeld heeft en wat wij lichtontwerpers kunnen betekenen voor de modewereld.” Speciaal voor de modeshow heeft Brink Licht verschillende ledspots en gasontladingslampen van diverse topmerken geïnstalleerd. De modellen poseren onder de verschillende spots, zodat zichtbaar wordt wat het effect is van de verschillende soorten ledlampen én de traditionele gasontladingslampen. Brink is ervan overtuigd dat ledlampen van goede kwaliteit de gasontladingslamp hebben ingehaald als het gaat om de weergave van kleur, structuur, dessins en details. “Met een aantal grote lichtmerken laten we zien dat led volwassen is geworden. Kom kijken en oordeel zelf.” Dus modeontwerpers, interieurontwerpers en ondernemers, maar ook etaleurs en standinrichters, laat je stem horen! Kom naar de wervelende modeshow Lightin' Fashion in ons pand op de Herengracht 178 en oordeel zelf; wat is het beste licht voor mode? Wil je een uitnodiging ontvangen? Stuur dan een mail.